+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu
Yudumla ve Soru(lar) ve Cevap(lar) Bölümünden Yağ içeren besinler Nelerdir ile ilgili Kısaca Bilgi
  1. Ziyaretçi

    Yağ içeren besinler Nelerdir





  2. xRockİnGirLx
    Süper Moderator





    Cevap:
    Hangi Yiyeceklerde Bulunur?
    • Tereyağ
    • Margarin
    • İçyağ (Et, Sakatat)
    • Süt ve süt ürünleri (süt - peynir - yoğurt - krema - kaymak - dondurma)
    • Hindistan cevizi
    • Palmiye yağı
    • Kakao yağı
    • Kümes hayvanlarının derisi
    • Yumurta sarısı
    • Marketlerde satılan özel işlem görmüş yiyecekler, örneğin bisküviler ve kekler raf ömürlerini uzatmak için çoğunlukla doymuş yağla yapılırlar.
    • Doymuş yağlar, tercih edilmemesi gereken besin maddeleri arasında yer alırlar çünkü sağlığa son derece zararlıdırlar.
    • Doymuş yağlar vücutta kolesterolün yükselmesine neden olur. Bu da kalp hastalığı riskini artırır

      Lipitler (Yağlar)

      Yağ ve kolesterol gibi yağ benzeri tüm maddelere lipit adı verilir. Suda çözünmeyen lipitler arasında eter, benzin, kloroform gibi yağ çözücülerle eriyenlere ham lipit denir. Ham lipitlerin içinde değişik kimyasal yapıya sahip; yağlar, fosfolipitler, glikolipitler, steroidler ve mumlar gibi maddeler yer alır.


      Yağlar
      Yağlar, karbonhidrat ve proteinlerle birlikte vücudumuza enerji sağlayan 3. besin grubudur. Yiyeceklerle beraber vücuda giren karbonhidrat ve proteinlerin fazlası, vücudumuzda yağ olarak depolanır.
      Yağlar genellikle bir gliserol molekülünün 3 yağ asidi ile birleşmesi sonucu meydana gelen trigliseritlerdir.

      Trigliseritler
      Besinlerden aldığımız ve vücudumuzda bulunan yağlara trigliserid adı verilir. Bunlardan birisi olan kolesterol, hayvansal kaynaklı besinlerde ve tüm hücrelerde bulunan mum benzeri bir yağdır. Kan dolaşımında yer alan kolesterolün çoğunu vücut kendisi üretir. Kolesterol sadece hayvansal kaynaklı besinlerde bulunur.
      Kan dolaşımında lipoproteinlerle taşınan kolesterol ikiye ayrılır. Bunlardan ilki, iyi kolesterol olarak da bilinen HDL, diğeri kötü kolesterol olarak bilinen LDL ve VLDL’dir.
      Dokulardaki kolesterolü toplayarak, dışarı atılmasını sağladığı için iyi kolesterol olarak adlandırılan HDL, yiyeceklerden sağlanır. Kalp sağlığı için önemli bir kolesterol olan HDL’nin düzeyi, fiziksel aktivite ile artırılabilir.
      LDL ve VLDL, kolesterolü dokulara taşıyarak, kan damarlarının duvarlarında birikmesine neden olur. Bu nedenle kötü kolesterol olarak da tanınan LDL ve VLDL, besinlerle alınmaz, vücut tarafından üretilir.


      Yağ asitleri
      Yağların temelini oluşturan yağ asitleri, karbon, oksijen ve hidrojenden oluşan moleküllerdir. Genel olarak yağ asitleri; doymuş, tekli doymamış, çoklu doymamış ve hidrojenle doymuş olarak sınıflandırılır.
      Tekli doymamış yağ asitleri: Oda sıcaklığında sıvı formunda olan tekli doymamış yağ asitlerine fındık, zeytinyağı ve kanola yağı örnek verilebilir. Vücut tarafından sentezlenemeyen bu yağların mutlaka besinlerle alınması gerekir. Akdeniz ülkelerinde kalp hastalıklarının daha az görülmesinin nedeni, ağırlıklı olarak tekli doymamış yağlarla beslenmeleridir.
      Çoklu doymamış yağ asitleri: Oda sıcaklığında sıvı veya yumuşak formda olan bu yağlara örnek olarak mısır, soya, ayçiçek yağı ve deniz ürünleri verilebilir. Omega 3’de çoklu doymamış yağ asitlerine örnek bir yağdır.Özellikle soğuk deniz balıklarından somon, ton balığı ve uskumruda bulunan Omega 3, kalp ve damar sağlığı açısından son derece önemlidir.
      Doymuş yağ asitleri: Daha çok hayvansal kaynaklı besinlerde bulunur. Et, tavuk, yumurta, süt, peynir, yoğurtta yer alan doymuş yağ asitleri; bitkisel kaynaklardan sadece Hindistan cevizi yağında yer alır.
      Hidrojenlenmiş yağlar: Doymamış yağları daha dayanıklı hale getirmek için hidrojenle kimyasal işlemden geçirerek elde edilir. Bütün margarinler bu sınıfa girer.


      Yağların sindirimi nasıl gerçekleşir?
      İncebağırsakta sindirilen yağlar, burada safra ile karışarak, suyun içine katılır. Emüsyon adı verilen bu durumdan sonra, lipaz enzimi ile parçalanır ve ince bağırsaklardan kan ve lenf sistemindeki dolaşıma katılırlar.


      Ne işe yararlar?
      • Yağlar vücuda, aynı miktardaki karbonhidrat ve proteinlerin 2 katından fazla enerji verirler. 1 gram yağ, 9 kilokalori enerji sağlar.
      • Özellikle balık ve su ürünlerinde bulunan yağlar, retina ve beyin gelişimi için gereklidir. Kalp ve damar hastalıklarını önlemek için bu besinlerde bulunan Omega 3 yağı, daha fazla tüketilmelidir.
      • Vücut için mutlaka gerekli olan elzem yağ asidi, zeytinyağı ile alınır.
      • A, D, E ve K vitaminlerinin vücutta kullanılmasını sağlarlar.
      • Derinin altında bulunan yağ tabakası, vücut ısısının kaybını önler.
      • İç organları çevreleyerek, onları dış etkenlerden korurlar.
      • Midenin boşalmasını geciktirerek, tokluk hissi verirler.
      • Östrojen ve testesteron hormonunun yapısında bulunurlar. Yeterince yağ alınmazsa, salgılanma bozulur.

      Vücudun yağa ne kadar ihtiyacı vardır?
      Tükettiğimiz yağlar, görünür ve görünmez olarak ikiye ayrılır. Tereyağı, sıvıyağ gibi yağlar görünür yağlar iken; et, süt gibi daha çok hayvansal kaynaklarda bulunan yağlar görünmez yağlardır. Vücuda alınan yağların yarısı, görünmez yağlardan oluşur.
      Sağlıklı bir bireyin alması gereken yağ miktarı, kilosu, boyu gibi kişisel özelliklerine göre belirlenir. Genel olarak günlük alınan enerjinin yüzde 30’u yağlardan karşılanmalıdır. Buna göre herkes 1 gram yağın 9 kilokalori olduğunu unutmadan, kendi kişisel özelliklerine göre tüketeceği yağ miktarını düzenlemelidir.









  3. Ziyaretçi
    Ya Yağ Içeren Besinler Hangisi Size Zahmet Söylermisiniz







  4. ÆSiя
    Özel Üye
    Bir üst mesajda dediği gibi;

    Hangi Yiyeceklerde Bulunur?
    • Tereyağ
    • Margarin
    • İçyağ (Et, Sakatat)
    • Süt ve süt ürünleri (süt - peynir - yoğurt - krema - kaymak - dondurma)
    • Hindistan cevizi
    • Palmiye yağı
    • Kakao yağı
    • Kümes hayvanlarının derisi
    • Yumurta sarısı
    • Marketlerde satılan özel işlem görmüş yiyecekler, örneğin bisküviler ve kekler raf ömürlerini uzatmak için çoğunlukla doymuş yağla yapılırlar
    • Doymuş yağlar, tercih edilmemesi gereken besin maddeleri arasında yer alırlar çünkü sağlığa son derece zararlıdırlar
    • Doymuş yağlar vücutta kolesterolün yükselmesine neden olur Bu da kalp hastalığı riskini artırır


  5. Ziyaretçi
    çok yardımcı oldu teşekkürler

  6. Ziyaretçi
    sağolhocam fen ödevi için

  7. Ziyaretçi
    Zeytin karbonhidrat mı,protein mi,yağ mı içerir cevabınızı bekliyorum

  8. Ziyaretçi
    bence bu site süper ben artık bu siteden yapacam ödevleri valla

  9. Ziyaretçi
    Bunun dışında,ayçiçek,soya ve zeytin yağı,''Sıvı yağlar'' grubuna;tereyağı,margarin ve sütten yapılan katı besinler ''Katı yağlar''grubuna; etlerin içinde ki yağlar ise ''İç yağlar'' grubuna girer. Ayrıca kuruyemiş ve baharatlarda da yağ bulunur.
    Yağlar vücumuzda depolanır daha sonrada enerji olarak kullanılır.

  10. Ziyaretçi
    çok işime yaradı tşk devamını beklerim

  11. Ziyaretçi





    arkdaşlar eyer kilo almamaya dikkat ediyosanız
    yağ tüktmeyin başta

  12. Ziyaretçi
    teşkkür ederim fen için yardımcı oldu

+ Yorum Gönder
1. Sayfa 12 SonuncuSonuncu

Hızlı Cevap Hızlı Cevap


:
yağ içeren besinler,  yağlı besinler,  yağlı yiyecekler,  yağlı yiyecekler nelerdir,  yağ yapan besinler nelerdir
5 üzerinden 3.56 | Toplam : 59 kişi